Online boodschappen doen

We leven in een vreemde tijd. De Corona crisis heeft voor omstandigheden gezorgd die wij als bevolking niet gewend zijn. Veel mensen zijn bang om Corona te krijgen en ontwijken drukke gebieden. De maatregelen die in deze drukke gebieden worden genomen zijn niet overtuigend genoeg om deze mensen betrokken te houden in het normale leven. Er wordt opgeroepen drukke gebieden enkel te betreden met een mondkapje en ook de anderhalve meter regel moet in acht worden genomen. Doordat veel mensen niet meer buiten de deur durven te komen om bijvoorbeeld boodschappen te doen is het online shoppen flink toegenomen.

Grote winkelketens

Grote winkelketens als de Albert Hein, Plus, Lidl en Jumbo merken dat zij vaker worden gevraagd boodschappen thuis te bezorgen. Deze grote winkelketens spelen goed in op de toenemende vraag van online shoppen. Zo is hun gehele assortiment digitaal bereikbaar en maakt bijvoorbeeld de Albert Hein ook gebruik van een goedlopende applicatie. Deze app maakt het bijvoorbeeld mogelijk spaar- en koopzegels bij te houden, geeft toegang tot de bonuskaart en bevat alle acties vanuit de bonusgids. De app houdt bij wat je eerder hebt gekocht via je bonuskaart en kan gepersonaliseerd advies geven wanneer iets dat jij eerder hebt gekocht in de bonus is.

De online speciaalzaak

Naast de online opmars die grote winkelketens doormaken zijn ook online speciaalzaken in de vorm van webshops groter aan het worden. Een goed voorbeeld van zijn speciaalzaak is de Baron Websales. De Baron Websales bestaat uit drie webshops namelijk de theebaron, de koffiebaron en de kruidenbaron. De theebaron is gespecialiseerd in thee, de koffiebaron biedt koffie aan en via de kruidenbaron kun je noten kopen en natuurlijk ook kruiden verkrijgen. Doordat men thuis is gaan werken en men meer thuis is gaan koken heeft deze speciaalzaak een flinke stijging gezien in al haar producten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *