Tips voor een webshopeigenaar!

Heb jij je eigen webshop? Dat is natuurlijk erg leuk! Via het internet kun je jouw producten en/of diensten aan de man brengen. Maar zoals je waarschijnlijk al wel hebt gemerkt, ben je niet de enige in Nederland met een webshop. De concurrentie onder de webshops is groot, waardoor het vechten is voor een plekje. Hoe zorg jij er nu voor dat jouw webshop wel opvalt en hoe zorg je ervoor dat klanten vaker een bestelling plaatsen op jouw webshop? In deze blog geven we je graag enkele tips. 

Tip 1: Opmaak 

Een webshop is eigenlijk de digitale variant van een winkel. Als je een winkel binnenloopt, wil je dat deze er sfeervol en overzichtelijk uitziet. Hetzelfde is belangrijk bij een webshop. Ziet jouw webshop er aantrekkelijk uit of lijkt het net of je webshop door een klein kind gemaakt is? En kan de bezoeker de producten in de webshop makkelijk vinden? En hoe zit het met de mobiele variant van jouw webshop? Schaalt deze op mobiel ook goed mee? 

Tip 2: Reviews

Door positieve reviews van andere klanten te tonen op jouw webshop, kun je andere klanten overtuigen om ook een bestelling te doen. Deze truc wordt veel toegepast. We noemen dit ook wel ‘social proof’. Mensen zijn eerder geneigd een bestelling in een webshop te plaatsen als ze weten dat andere mensen hier ook bestellen. 

Tip 3: Val op met je verpakking! Heb je een bestelling ontvangen? Je wil natuurlijk dat deze klant vaker je webshop bezoekt en ook herhaalbestellingen plaatst. Maar hoe doe je dat? Dat doe je door op te vallen! Ook als het product al verkocht is. Opvallen kun je bijvoorbeeld doen door een persoonlijke noot bij de bestelling te voegen. Bedankt de klant voor zijn of haar aankoop. Val op met een unieke verpakking. Verpakkingsmaterialen koop je online bij Moniss. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *